Prześlij opinię o sklepie
Kontakt
  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt
Wybór i zakup opon
52 341 88 00 52 586 28 00 801 11 43 43
Wybór i zakup felg
52 341 88 80 52 586 28 80 801 11 53 53
Realizacja zamówienia
52 341 88 70 52 586 28 70 801 11 43 43
Zwrot i reklamacja
52 341 88 98 52 586 28 98 801 11 43 43
Sprawdź zamówienie
Pn-Pt: 7-22Sb-Nd: 8-20
  • Mam już konto
  • Nie mam konta
Mam już konto
Korzyści z konta w oponeo.pl
  • Szybkie zamawianie dzięki automatycznemu wypełnianiu formularza
  • Możliwość szybkiej zmiany danych adresowych
  • Podgląd statusu zamówienia
  • Dostęp do historii zakupów
  • Powiadomienia o promocjach
  • Informacje o rabatach
Nie mam konta
Korzyści z konta w oponeo.pl
  • Szybkie zamawianie dzięki automatycznemu wypełnianiu formularza
  • Możliwość szybkiej zmiany danych adresowych
  • Podgląd statusu zamówienia
  • Dostęp do historii zakupów
  • Powiadomienia o promocjach
  • Informacje o rabatach
Załóż konto

Załóż konto

W tym miejscu znajdziesz ostatnio obejrzane produkty.

W tym miejscu znajdziesz produkty dodane do porównania. Przejdź do zakupów

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Ok
Masz produkty
w koszyku.
Sprawdź swoje zamówienie Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

  • Czat z doradcą
  • Poproś o kontakt

Czy znalazłeś informacje, których szukałeś?

Ranking opon zimowych 2016/2017

OPONEO.PL

W poniższym artykule znajdziesz wyniki testów przeprowadzonych w tym sezonie przez magazyny i organizacje motoryzacyjne. Zamieszczamy w nim informacje na temat poszczególnych modeli i tego, jak poradziły sobie w konkretnych konkurencjach.

Zastanawiasz się nad wyborem opon na nadchodzący sezon? Zobacz co proponują specjaliści i jak oceniają różne modele opon, a na pewno wybierzesz coś dla siebie.

Artykuł jest na bieżąco aktualizowany. Wyniki kolejnych testów wkrótce!

Zestawienie testów opon zimowych 2016/2017

Test opon 1. miejsce 2. miejsce 3. miejsce
Test opon zimowych GTÜ w rozmiarze 205/55 R16 Continental WinterContact TS 860 Nokian WR D4 Pirelli Cinturato Winter
Test opon zimowych "AutoBild" w rozmiarze 205/55 R16 Continental WinterContact TS 860 Goodyear UltraGrip 9 Michelin Alpin 5
Test opon zimowych "Auto Express" w rozmiarze 225/45 R17 Goodyear UG Performance Gen-1 Dunlop Winter Sport 5 Continental WinterContact TS 850
Test opon zimowych "AutoBild Allrad" w rozmiarze 255/55 R18 109V Goodyear UG Performance SUV Gen-1 Continental WinterContact TS 850 P SUV Dunlop Winter Sport 5 SUV
Test opon zimowych "Auto, Motor und Sport" w rozmiarze 215/60 R17 Continental WinterContact TS 850 P SUV Nokian WR D4 Goodyear UG Performance SUV G1
Test opon zimowych Autoklub CR w rozmiarze 205/55 R16 Continental WinterContact TS 860 Michelin Alpin 5 Dunlop Winter Sport 5

Test opon zimowych GTÜ w rozmiarze 205/55 R16

Model opony Oferta
1. Continental WinterContact TS 860 Zobacz ofertę
2. Nokian WR D4 Zobacz ofertę
3. Pirelli Cinturato Winter Zobacz ofertę
4. Goodyear Ultra Grip 9 Zobacz ofertę
5. Michelin Alpin 5 Zobacz ofertę
6. Dunlop Winter Sport 5 Zobacz ofertę
7. Hankook Winter i*cept RS 2 W452 Zobacz ofertę
8. Bridgestone Blizzak LM001 Zobacz ofertę
9. Nexen WinGuard Snow'G WH2 Zobacz ofertę
10. Kumho WinterCraft WP71 Zobacz ofertę
11. Vredestein Wintrac Xtreme S Zobacz ofertę
12. GT Radial Champiro WinterPro HP Zobacz ofertę
13. Westlake SW618 Brak opony w ofercie

 

Tym razem organizacja GTÜ wzięła pod lupę opony zimowe w rozmiarze 205/55 R16, na którym jeżdżą takie auta, jak: Toyota Avensis, Skoda Octavia, Skoda Superb, BMW 3, VW Golf, VW Passat, Ford Focus czy Renault Megane.

GTÜ sprawdziło 13 modeli, z czego aż 7 zostało uznanych za „szczególnie polecane”. Pod uwagę wzięto osiągi opon na mokrej i suchej nawierzchni oraz na śniegu.

 

Kup zwycięzcę testu - Continental WinterContact TS 860

 

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazła się opona Continental WinterContact TS 860. Model szczególnie wyróżnił się pod względem przyczepności na śniegu oraz mokrej nawierzchni. Opona jest także wyjątkowo bezpieczna. W zakresie zachowanie na mokrej jezdni nie miała sobie równych - jej oceny były znacznie wyższe niż noty pozostałych modeli w stawce.

Continental WinterContact TS 860
Zwycięzca testu - Continental WinterContact TS 860.

Drugie miejsce na podium to Nokian WR D4. Według specjalistów przeprowadzających test, ten model producenta specjalizującego się w oponach zimowych oferuje pewną jazdę nie tylko na śniegu, ale także w deszczu oraz na suchej jezdni.

Pirelli Cinturato Winter to opona, która uplasowała się na trzecim miejscu. Propozycja włoskiego producenta sprawdziła się w typowo zimowych warunkach, jednak już na suchej nawierzchni nie poradziła sobie już tak dobrze – jej osiągi w tym zakresie były nieco słabsze od opon Continental i Nokian.

Oprócz zwycięskich modeli, także 4 kolejne opony z zestawienia oceniono jako szczególnie polecane. Goodyear Ultra Grip 9, Michelin Alpin 5, Dunlop Winter Sport 5 oraz Hankook Winter i*cept RS 2 W452 wykazały się zrównoważonymi parametrami podczas testowych przejazdów oraz bezpieczeństwem w typowych dla zimy warunkach.

Wszystkie 13 modeli opon biorących udział w teście okazało się produktami bezpiecznymi – żaden nie został kategorycznie odradzony kierowcom. Gorzej od opon klasy premium poradziły sobie modele niższych klas, ale także one wykazały się elementarnym bezpieczeństwem i dostatecznymi osiągami podczas ekstremalnej pogody.

continental ts860 testy
W teście "AutoBild" również wygrał Continental WinterContact TS860 (fot. Continental).

Test opon zimowych "AutoBild" w rozmiarze 205/55 R16

W najpopularniejszym obecnie rozmiarze opon test przeprowadzili dziennikarze czasopisma "Autobild". Takie opony montuje się między innymi w następujących samochodach:  BMW 3, Ford Focus, Renault Megane, Skoda Octavia, Superb, VW Golf, Passat czy Toyota Avensis. 

Dziennikarze "AutoBild" skupili się na jednym z najważniejszych osiągów, jakim bez wątpienia jest hamowanie. Na początku zostały przeprowadzone "eliminacje", czyli test drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Spośród 50 modeli opon do następnej rundy, czyli testu hamowania na śniegu, przeszło 27 produktów. Pierwsza dziesiątka wyglądała następująco:

Model opony Oferta
1. Continental WinterContact TS 860 Zobacz ofertę
2. Goodyear UltraGrip 9 Zobacz ofertę
3. Michelin Alpin 5 Zobacz ofertę
4. Dunlop Winter Sport 5 Zobacz ofertę
5. Semperit Speed-Grip 2 Zobacz ofertę
6. Pirelli Cinturato Winter Zobacz ofertę
7. Nokian WR D4 Zobacz ofertę
8. Barum Polaris 3 Zobacz ofertę
9. Cooper WeatherMaster SA2 Zobacz ofertę
10. Bridgestone Blizzak LM-001 Zobacz ofertę

Najlepszy pod względem hamowania okazał się Continental WinterContact TS860 (pozycje były przydzielane po zsumowaniu wyniku na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni).  Nie wiele ustępowały mu opony Goodyear UltraGrip 9 i Michelin Alpin 5. Warto zwrócić uwagę, że wśród przeważającej liczby opon premium znalazły się też modele niższych klasy. Oznacza to, że wśród modeli klasy średniej i ekonomicznej również znajdują się opony, które oferują wysoki poziom bezpieczeństwa.

 

Kup zwycięzcę testu - Continental WinterContact TS 860

 

Warto wspomnieć, że zwycięski model nie tylko charakteryzuje się krótką drogą hamowania, ale wszechstronnie dopracowany. Nowoczesna konstrukcja i zaawansowana mieszanka gumowa zapewniają dobre prowadzenie w zróżnicowanych warunkach. Na doskonałym poziomie stoi także komfort podróżowania i zużycie paliwa. Warto wiedzieć, że TS860 to następca niezwykle udanego modelu TS850, który ma jeszcze lepsze osiągi niż poprzednik!

opony zimowe goodyear ultragrip performance g1
Goodyear UltraGrip Performance G1 - najlepszy model w teście "Auto Express".

Test opon zimowych "Auto Express" w rozmiarze 225/45 R17

Magazyn "AutoExpress" przeprowadził test w jednym z najbardziej popularnych obecnie rozmiarów opon, czyli 225/45 R17. Takie opony możesz spotkać chociażby w Skodzie Superb, Skodzie Octavii, Hondzie Civic, Hyundaiu i30, Skodzie Yeti, Renault Espace, Peugeocie 5008 czy Fordzie Mondeo.

Modele opon zimowych zostały przetestowane pod kątem zachowania na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni oraz oporów toczenia i hałasu. Ostateczna kolejność w teście wyglądała następująco:

Model opony Oferta
1. Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 Zobacz ofertę
2. Dunlop Winter Sport 5 Zobacz ofertę
3. Continental WinterContact TS 850 Zobacz ofertę
4. Michelin Alpin 5 Zobacz ofertę
5. Pirelli Winter Sottozero 3 Zobacz ofertę
6. Vredestein Wintrac Xtreme S Zobacz ofertę
7. Bridgestone Blizzak LM-32S Zobacz ofertę

Zwycięski model, Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 miał najlepsze osiągi na śniegu. Pozostałe parametry również stały na wysokim poziomie, co ostatecznie dało 1. miejsce w zestawieniu. Najbardziej oszczędnym modelem (małe opory toczenia) był Dunlop Winter Sport 5. W połączeniu z dobrą przyczepnością na wszystkich rodzajach nawierzchni dało mu to drugie miejsce w teście. Na mokrej drodze najlepszy wynik uzyskał Continental ContiWinterContact TS850 i ostatecznie zajął trzecie miejsce w zestawieniu. Michelin Alpin 5 najlepiej sprawdził się na suchej nawierzchni, a Vredestein Wintrac Xtreme S wykazał się największą odpornością na zużycie.

 

Kup zwycięzcę testu - Goodyear UltraGrip Performance G1

 

Jak widać, każda z testowanych opon czymś się wyróżnia, więc wybór zależy od preferencji czy oczekiwań danego kierowcy. Warto mieć świadomość, że pod względem bezpieczeństwa wszystkie testowane modele stoją na podobnym, wysokim poziomie. Różnice między nimi są naprawdę niewielkie. Aby wyrobić sobie jeszcze lepszy pogląd na możliwości poszczególnych modeli, sprawdź test ADAC w rozmiarze 225/ R17.

Test opon zimowych „AutoBild Allrad” w rozmiarze 255/55 R18 109V

Specjaliści z „AutoBild Allrad” sprawdzili w tym sezonie opony do SUV-ów w rozmiarze 255/55 R18 109V. Niemiecki magazyn przetestował 8 modeli, wśród których znaleźli się przedstawiciele klasy premium, średniej i ekonomicznej.

Opony sprawdzono w aż 14 konkurencjach, a do testów posłużyło BMW X5. Opony w rozmiarze 255/55 R18 montowane są w takich modelach aut, jak Volkswagen Touareg, Mercedes-Benz M Class i Subaru Tribeca.

Model opony Oferta
1. Goodyear UG Performance SUV Gen-1 Zobacz ofertę
2. Continental WinterContact TS 850 P SUV Zobacz ofertę
3. Dunlop Winter Sport 5 SUV Zobacz ofertę
4. Pirelli Scorpion Winter Zobacz ofertę
5. Michelin LATITUDE ALPIN LA2 Zobacz ofertę
6. Hankook Winter i*cept evo2 SUV W320A Zobacz ofertę
7. Nokian WR SUV 3 Zobacz ofertę
8. GRIPMAX STATURE M/S Zobacz ofertę

Na pierwszym miejscu uplasowała się opona Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1, która otrzymała rekomendację „wzorową”. Model wyróżnił się w zakresie prowadzenia na mokrych drogach, ale spisał się także na śniegu i suchych nawierzchniach. Dzięki zastosowaniu technologii Goodyear 3D-BIS, opona gwarantuje stabilne prowadzenie oraz krótką drogę hamowania.

Kolejne miejsce należy do Continental WinterContact TS 850P SUV. Model także uzyskał ocenę „wzorową”, a szczególnie sprawdził się pod względem przyczepności oraz doskonałych parametrów na śniegu. To opona ze specjalnie wzmocnionym karkasem gwarantującym bardzo dobre osiągi i chroniącym przed uszkodzeniami mechanicznymi.

opony zimowe Goodyear
Odpowiednio dobrane opony zimowe gwarantują stabilną i bezpieczną jazdę (fot. Goodyear).

Ostatnie miejsce na podium zdobył Dunlop Winter Sport 5 SUV (również oznaczony jako model „wzorowy”). Cechą, która wyróżnia tę oponę spośród innych, jest specjalna mieszanka gumowa, której skład został zapożyczony z opon sportowych. Dzięki niej Winter Sport 5 SUV zachowuje dobrą przyczepność w niskich temperaturach oraz zapobiega przedwczesnemu zużyciu.

 

Kup zwycięzcę testu - Goodyear UG Performance SUV G1

 

Kolejne 3 modele w zestawieniu - Pirelli Scorpion Winter, Michelin Latitude Alpin LA2 i Hankook Winter i*cept evo2 SUV uzyskały ocenę „dobrą”. Wszystkie te opony charakteryzują się odpowiednimi osiągami w typowo zimowych warunkach, ale mają też drobne wady np. nieco wyższe opory toczenia czy większy hałas podczas pracy opony.

Jedna opona z zestawienia otrzymała ocenę „zadowalającą” (Nokian WR SUV 3), a ostatni model w tabeli „niepolecaną” (Gripmax Stature M/S). Przyczepność tej opony okazała się niewystarczająca w zróżnicowanych zimowych warunkach.

Test opon zimowych „Auto, Motor und Sport” w rozmiarze 215/60 R17

W związku z coraz większą popularnością samochodów typu SUV, na rynku pojawia się dużo modeli opon dedykowanych tym autom. Specjaliści z czasopisma „Auto, Motor und Sport” przetestowali opony w rozmiarze 215/60 R17, które są montowane w takich autach, jak m. in. Volkswagen T5, Hyundai iX35, Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX, Volkswagen Tiguan, Jeep Compass, Nissan X-Trail, Kia Sportage i Volvo V70 XC.

Specjaliści sprawdzili 10 modeli z różnych segmentów cenowych, a test przeprowadzono na Oplu Mokka. Która z opon okazała się najlepsza?

Model opony Oferta
1. Continental WinterContact TS 850 P SUV Zobacz ofertę
2. Nokian WR D4 Zobacz ofertę
3. Goodyear UG Performance SUV G1 Zobacz ofertę
4. Dunlop SP Winter Sport 5 SUV Zobacz ofertę
5. Hankook Winter i*cept evo2 SUV W320A Zobacz ofertę
6. Vredestein Wintrac Xtreme S Zobacz ofertę
7. Bridgestone Blizzak LM80 EVO Zobacz ofertę
8. Westlake SW658     Brak opony w ofercie
9. GT Radial Champiro WinterPro HP Zobacz ofertę
10. Star Performer SPTV Zobacz ofertę

Pierwsze miejsce zajęła opona Continental WinterContact TS 850 P SUV, która doskonale sprawdziła się na śniegu i mokrej nawierzchni. Drobne niedociągnięcia wystąpiły podczas hamowania na suchej nawierzchni, jednak przewaga w innych konkurencjach sprawiła, że model uplasował się na pierwszym miejscu podium.  Zaraz za nim znalazła się opona Nokian WR D4, która wykazała się wyjątkową odpornością na aquaplaning i efektywnością w zakresie hamowania. Model ten sprawdził się lepiej na suchej nawierzchni od WinterContact TS 850 P SUV.

Continental WinterContact TS 850 P SUV
Continental WinterContact TS 850 P SUV.

Trzecie miejsce na podium należy do Goodyear UG Performance SUV G1. Atuty tego modelu to bardzo dobre parametry w warunkach zimowych, pewne prowadzenie na mokrej nawierzchni i stabilność na zakrętach.

 

Kup zwycięzcę testu - Continental WinterContact TS 850 P SUV

 

Kolejne miejsca w tabeli zajął Dunlop SP Winter Sport 5 SUV. Opona otrzymała niższą ogólną ocenę, jednak spośród wszystkich modeli biorących udział w teście uzyskała najwyższą notę w zakresie jazdy na mokrej nawierzchni.

Opony klasy ekonomicznej sprawdzone przez specjalistów z „Auto, Motor und Sport” zachowały się znacznie gorzej od modeli z wyższej półki cenowej. Wszystkie 3 modele reprezentujące tę klasę znalazły się na ostatnich miejscach zestawienia. Ich osiągi były zauważalnie gorsze od parametrów opon z czołówki stawki, szczególnie w zakresie jazdy na śniegu i mokrej nawierzchni.

bieżnik opony zimowej
Kierunkowa rzeźba bieżnika jest najczęściej spotykana w oponach zimowych.

Test opon zimowych Autoklub CR w rozmiarze 205/55 R16

Test opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16 przeprowadzili także nasi południowi sąsiedzi. W teście czeskiego Autoklubu CR wzięło udział 8 modeli opon, które sprawdzono pod kątem zachowania na śniegu, mokrej i suchej nawierzchni. W każdej z konkurencji przyznawano punkty, a ich średnia decydowała o ostatecznym miejscu w teście i otrzymanej ocenie. Ostatecznie kolejność w teście wyglądała następująco:

Model opony Oferta
1. Continental WinterContact TS 860 Zobacz ofertę
2. Michelin Alpin 5 Zobacz ofertę
3. Dunlop Winter Sport 5 Zobacz ofertę
4. Nokian WR D4 Zobacz ofertę
5. Goodyear UltraGrip 9 Zobacz ofertę
6. Bridgestone Blizzak LM-001 Zobacz ofertę
7. Hankook Winter I*cept RS2 W452 Zobacz ofertę
8. Pirelli Winter SottoZero 3 Zobacz ofertę

Najwyższą średnią ocen miał Continental WinterContact TS860 i to on wygrał test, ale różni kierowcy mogą mieć różne oczekiwania co do osiągów opon. Dlatego warto wspomnieć, że na mokrej nawierzchni od zwycięzcy minimalnie lepszy był Michelin Alpin 5. Continental wygrał w pozostałych dwóch konkurencjach (na suchej nawierzchni i śniegu). Jedną z najlepszych opon w teście na suchej nawierzchni był też Dunlop Winter Sport 5 (drugie miejsce w konkurencji), a na śniegu za Continentalem znalazł się model Michelin.

 

Kup zwycięzcę testu - Continental WinterContact TS 860

 

Trzy testowane modele otrzymały ocenę bardzo dobrą: wspomniane  Continental WinterContact TS860, Michelin Alpin 5 i Dunlop Winter Sport 5. Na ocenę "dobrą" oceniono opony Nokian WR D4, Goodyear UltraGrip 9 i Bridgestone Blizzak LM-001. Modele Hankooka i Pirelli otrzymały notę "dostateczną".

 

dlaczego warto

Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Napisz komentarz
Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Daniel 2016-10-02
Jak zwykle w niemieckich testach na pierwszym miejscu znajdują się niemieckie opony. A opony innych producentów, które mogą zagrozić w testach albo wypaść równie dobrze tylko będą konkurencyjne ceną są pomijane:) Dziwny zbieg okoliczności, że np w teście są Nexeny WH2 i Kumho a nie ma np Yokohamy V905. Wątpię żeby producent nie dostarczył opon do testów. Testy powinny odbywać się w oparciu o wszyskie marki a nie tylko wybrane. Odpowiedz
Marek 2016-11-09
Proponuję zrobić jakieś niezależne testy opon z segmentu ekonomicznego, bo na takich głównie jeżdżą Polacy. Jest parę fajnych nowych opon, które dobrze byłoby porównać bo rankingi skupiają się głównie na markach premium. Ja wybierając opony kieruję się głównie opinią wulkanizatora, bo próżno szukać rzetelnych informacji. Ostatnio jeżdżę na Strialach 601. Odpowiedz