Ranking opon zimowych 2012/2013

Przyszedł czas na podsumowanie sezonu testowania opon. Jakie opony zimowe okazały się najlepsze na sezon 2012/2013? Zapraszamy do lektury naszego zestawienia.

Przedstawiamy opony, które wygrały tegoroczne testy przed sezonem zimowym. Na dole artykułu znajdziesz tabelę z zestawieniem najlepszych opon w poszczególnych testach i nasze podsumowanie rankingu.

Najlepsze opony zimowe w testach 2012/2013

*jest to 6 modeli, które w tym roku najczęściej pojawiały się w czołówkach testów.



opony zimowe continental
Najlepsze opony zimowe charakteryzują się wysokim zrównoważeniem osiągów.

Continental ContiWinterContact TS850

W jednym z najbardziej popularnych rozmiarów 205/55 R16 opona ta okazała się bezkonkurencyjna. Zwyciężyła w:

  • teście opon zimowych "Auto Zeitung" 205/55 R16,
  • teście opon zimowych "Auto Bild" w rozmiarze 205/55 R16,
  • teście opon zimowych ADAC w rozmiarze 205/55 R16 H,

oraz zajęła 2. miejsce w teście "Auto StraBenverkehr" w tym rozmiarze.

Model charakteryzuje się nowoczesną budową. Jest to tegoroczna nowość, która posiada 20% więcej nacięć niż poprzednie modele opon zimowych Continental. Takie rozwiązanie zapewnia doskonałe trzymanie się drogi na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Eksperci, którzy testowali tę oponę zwrócili również uwagę na jej wysoką odporność na zużycie i niskie opory toczenia, mimo dużej ilości lameli. Dzięki kierunkowej rzeźbie bieżnika połączonej ze wspomnianym wcześniej systemem lameli, opona bardzo dobrze zachowuje się podczas ruszania i hamowania oraz nie wpada w poślizg na zakrętach.

opona continental contiwintercontact ts850
Continental ContiWinterContact TS850.

Continental ContiCrossContact Winter

Jedna z najlepszych opon do samochodów typu SUV i z napędem na cztery koła. W rozmiarze 215/65 R16 model ContiCrossContact Winter był drugi w testach niemieckiego ACE/GTU oraz austriackiego ARBÖ oraz zajął trzecie miejsce w prestiżowym teście ADAC.

Główną cechą charakterystyczną tej opony są faliste nacięcia na powierzchni bieżnika. Takie rozwiązanie przekłada się na doskonałą przyczepność na śnigu - opona wgryza się w podłoże i nie zrywa przyczepności nawet przy gwałtownych i dynamicznych manewrach. W ten sposób stanowi doskonałe uzupełnienie napędu 4x4. Dodatkowe środkowe nacięcia, które optymalnie wypełniają się śniegiem, gwarantują stabilność bieżnika i zapobiegają klinowaniu się w nim kamieni.

Szerokie rowki obwodowe to efektywne odprowadzanie wody, a co za tym idzie małe ryzyko poślizgu.

opona continental conticrosscontact winter
Continental ContiCrossContact Winter.

Bridgestone Blizzak LM-80

Doskonała opona do samochodów typu SUV i z napędem 4x4, która wygrała 3 testy:

  • test opon zimowych ADAC w rozmiarze 215/65 R16 T (SUV),
  • test opon zimowych ACE w rozmiarze 215/65 R16 (SUV),
  • test opon zimowych ARBÖ w rozmiarze 215/65 R16 (SUV).

Model LM-80 jest następcą popularnej opony LM-25 4x4. Bridgestone Blizzak jest bardzo dobrze dostosowany do warunków, które panują zimą w Europie. Jest nie tylko bezpieczna na różnych rodzajach zimowej nawierzchni, ale posiada też obniżone opory toczenia - pozwala więc zmniejszyć spalanie paliwa przez samochód.

Opona została wyposażona w agresywny, kierunkowy bieżnik, który posiada zwiększoną liczbę poprzecznych żłobień, zwiększających przyczepność na śniegu oraz lepiej odprowadzających wodę i błoto pośniegowe. Technologia "Washboard" dodatkowo poprawia przyczepność poprzez wgryzanie się w śnieg i lód. Zwiększona sztywność bieżnika poprawia osiągi podczas przyspieszania, hamowania i skręcania na śliskich drogach.

Nowoczesna mieszanka zmniejsza stopień nagrzewania się opony, co przekłada się na mniejsze opory toczenia i redukuje zużycie paliwa. Kształt korpusu opony w LM-80 zaprojektowano tak, aby jak najbardziej zmniejszyć jej ciężar. Niektóre z rozmiarów LM-80 zostały również wyposażone w lżejsze paski ochraniające oponę przed ocieraniem o obręcz koła, co dodatkowo zmniejsza opór toczenia i zmniejsza ilość spalanego paliwa.

opona bridgestone blizzak lm80
Bridgestone Blizzak LM-80.

Dunlop SP WinterSport 4D

Opona o bardzo uniwersalnych właściwościach. Zajęła 3. miejsce w teście ADAC w rozmiarze 205/55 R16 H oraz 2. miejsce w teście ADAC w rozmiarze 215/65 R16 T (SUV).

Dunlop SP WinterSport 4D to następca popularnego i uznanego modelu 3D. Nowoczesny system lameli w trzech wymiarach został tu wzbogacony o czwartą, poprzeczną lamelę, która pozwala na lepsze rozłożenie nacisków, a więc lepszy kontakt z drogą podczas jazdy w zimowych warunkach. Taki bieżnik wgryza się w śnieg i wytwarza charakterystyczną blokadę, której efektem jest doskonała przyczepność na śliskiej nawierzchni.

Dodatkowo model został wykonany z mieszanki, która zapewnia elastyczność opony nawet w niskich temperaturach. Jak większość nowoczesnych opon, także Dunlop SP WinterSport 4D zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa przy jednoczesnym obniżeniu oporów toczenia (efektem jest mniejsze zużycie paliwa przez samochód).

opona dunlop sp wintersport 4d
Dunlop SP WinterSport 4D.

Michelin Alpin A4

Jedna z najwyżej ocenianych opon poprzedniej zimy i w tym roku znalazła się w czołówkach testów. Model zajął odpowiednio:

  • 1. miejsce w teście opon zimowych ADAC w rozmiarze 165/70 R14 T,
  • 2. miejsce w teście opon zimowych ADAC w rozmiarze 205/55 R16 H,
  • 3. miejsce w teście opon zimowych "Auto Bild" w rozmiarze 205/55 R16.

Michelin Alpin A4 został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika, która zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa zimą. Charakterystyczny dla modelu jest brak kanałów obwodowych (kanałów wzdłuż powierzchni opony). Dzięki temu poprawiła się trakcja, hamowania i stabilność pojazdu w trudnych warukach (wyeliminowane zostały nieaktywne strefy). Opona MICHELIN Alpin czwartej generacji na całym swoim obwodzie posiada aż 71 kanałów. Jej poprzedniczka w tym samym rozmiarze miała ich 59. Michelin Alpin A4 wielokrotnie udowodnił, że jest jedną z najlepszych opon zimowych.

opona michelin alpin a4
Michelin Alpin A4.

Nokian WR D3

Opona rodem z Finlandii zdobyła następujace wyróżnienia:

  • 2. miejsce w teście opon zimowych "Auto Zeitung" 205/55 R16,
  • 1. miejsce w teście opon zimowych "Auto StraBenverkehr" w rozmiarze 205/55 R16,
  • 3. miejsce w teście opon zimowych ACE w rozmiarze 215/65 R16 (SUV),
  • 3. miejsce w teście opon zimowych ARBO w rozmiarze 215/65 R16 (SUV).

Kierunkowy bieżnik modelu Nokian WR D3 doskonale odprowadza błoto pośniegowe, które może być bardzo niebezpieczne dla kierowców. Na tej oponie kierowca ma pełną kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach. Odpowiednia budowa opony zmniejsza jednocześnie tarcie o podłoże oraz zapobiega nadmiernemu generowaniu ciepła. Przekłada się to na mniejsze zużycie paliwa i mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Model został wyposażony we wskaźnik zużycia bieżnika i pole informacyjne dotyczące zalecanego ciśnienia powietrza w oponie. Ułatwia to użytkowanie produktu  i przedłuża jego życie.

opona nokian wr d3
Nokian WR D3.

Zestawienie testów opon zimowych 2012/2013

Podsumowanie OPONEO.PL

Kolejność opisów jest alfabetyczna. Opisy poszczególnych modeli opon oparliśmy na omówieniach testów, opisach podawanych przez producentów tych modeli i opiniach internautów na temat danych opon.

Podliczenie wyróżnień i utworzenie typowego rankingu nie było możliwe. W tym roku testowane były opony o różnych przeznaczeniach i w bardzo szerokiej gamie rozmiarowej. Wrzucenie tych wszystkich produktów "do jednego worka" nie miałoby zatem sensu.

W zestawieniu znalazły się te testy, których wyniki opublikowaliśmy na łamach naszego portalu.

W tym roku w czołówkach testów pojawiało się najczęściej 6 modeli opon. Jakie wnioski nasuwają się po poznaniu wyników poszczególnych testów?

Bardzo dobrą oponą do samochodów kompaktowych jest opona Michelin Alpin A4, która wygrała test ADAC w rozmiarze 165/70 R14 T.

W jednym z najczęściej spotykanych rozmiarów 205/55 R16 najbardziej wyróżnia się Continental ContiWinterContact TS850 (3 razy 1. miejsce, raz 2. miejsce).

Do samochodów typu SUV zdecydowanie wyróżnia się model Bridgestone Blizzak LM-80. Na tym polu modelowi japońskiego koncernu niewiele ustępuje opona Continental ContiCrossContact Winter, która dwukrotnie zajęła 2. miejsce, a raz była trzecia w omówionych przez nas testach. Godna polecenia jest także opona Nokian WR D3 - zarówno do aut SUV, jak i w rozmiarze 205/55 R16.

W rozmiarze do samochodów o większej mocy warto zwrócić uwagę na oponę Dunlop SP WinterSport 4D.

Pamiętaj, że w zestawieniu znalazły się opony, które najczęściej wyróżniały się w testach. Oznacza to, że wiele pominiętych tutaj modeli także jest godnych polecenia - warto zapoznać się ze szczegółowymi wynikami poszczególnych testów.

dlaczego warto kupić w oponeo

Zobacz najnowsze testy opon zimowych!

DZIAŁ TESTÓW OPON ZIMOWYCH

Podoba Ci się artykuł?
Daj nam plusa


Dziękujemy

Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Dodaj komentarz
(Uwaga: Treść wpisu jest moderowana)

Informacje o plikach cookies


Dlaczego oponeo