Sprawdź swoje zamówienie

Wpisz numer zamówienia oraz nazwisko w przypadku klienta indywidualnego, lub NIP w przypadku firmy.

Sprawdź status

Sprawdź status zamówienia

Czy znalazłeś informacje, których szukałeś?

Najlepsze opony letnie

W testach opon letnich 2010 ADAC wytypowało kilka modeli szczególnie polecanych. Dowiedz się więcej o najlepszych oponach letnich na rok 2010 wg ADAC.

Jaka opona jest - każdy widzi. Okrągła, czarna, ma napisy na boku i różne rowki oraz nacięcia na bieżniku. Czym jednak kierować się przy ich zakupie? Czy różnią się poszczególne modele między sobą? Na czym może polegać przewaga, lub chociaż różnica między jednym a drugim?
Producenci prześcigają się w stosowaniu różnego rodzaju innowacji i nowinek, które mają im zapewnić sukces rynkowy i zagwarantować zadowolenie klientów. Przyjrzymy się więc rozwiązaniom zastosowanym w oponach proponowanych na sezon 2010, które w tegorocznych testach ADAC zdobyły tytuł szczególnie polecanych.

Bridgestone Potenza RE050 A

Jest jedną z opon, które są uważane przez kierowców za symbol wysokich osiągów i pewności na drodze. Mimo, że model już od kilku lat jest obecny na rynku, wciąż znajduje się w ścisłej czołówce sprzedawanych opon. Bridgestone Potenza RE050 A potwierdza ten status poprzez zdobycie noty szczególnie polecanej w rozmiarze 225/45 R17 w tegorocznym teście ADAC.

Bridgestone RE050 A

Bridgestone RE050 A

Sprawdź ofertę Bridgestone RE050A w OPONEO

Potenza RE050A jest ceniona przez kierowców za niski poziom hałasu oraz zrównoważone osiągi na mokrej i suchej nawierzchni. Wysokie osiągi, opona zawdzięcza pracy inżynierów, którzy wzorowali się na oponach  z linii Potenza, które stosowane są w Formule 1. Zewnętrzna część bieżnika została zaprojektowana w oparciu o technologię slick, a wewnętrzna część odpowiada za odprowadzanie wody. Opona posiada mieszankę gumową z zawartością krzemionki, co wpływa na poszerzenie zakresu optymalnych temperatur, w których opona może pracować, gwarantując doskonałe parametry w zróżnicowanych letnich warunkach drogowych. Wzór bieżnika zaprojektowano z myślą o minimalizacji dźwięków i szumów emitowanych przez jego klocki. Szerokie, ukośne rowki na barku odprowadzają wodę, zaś innowacyjne w kształcie żebra i klocki zapewniają precyzyjne prowadzenie i niski poziom hałasu.

Sprawdź opinie użytkowników OPONEO o Bridgestone RE050 A

Opona występuje w rozmiarach od 16” do 20” w profilach od 55 do 30. Była wybierana przez wielu producentów na pierwsze wyposażenie miedzy innymi do: Ferrari Enzo, 575-Maranello Superamerica, F430, Scaglietti 612, Honda S2000, Porsche 911, Cayman i Boxster, Mercedes-Benz A-Class, B-Class, C-Class, Aston Martin V8 Vantage, DB9 , Seat Altea, Leon, Toledo, Mitsubishi Lancer Evolution 8, AMG C-Class, S-Class, CLS 55 & SL 55, BMW serii 1, 3, 5, 6 oraz Z4, Audi A4, A6, S6 , TT, Lexus IS 250/350, Golf 5, Golf GTI, Golf Plus, Passat, Subaru Impreza & Legacy, Opel Astra i Zafira, Volkswagen Cabrio EOS.

Continental ContiPremiumContact 2

Continental ContiPremiumContact 2 to opona ceniona przez kierowców i bardzo dobrze wypadającą w różnych testach. Podobnie było w tegorocznych testach ADAC, gdzie została oceniona jako szczególnie polecana (dla rozmiaru 185/65 R15).

Continental ContiPremiumContact 2

Continental ContiPremiumContact 2

Sprawdź ofertę Continental ContiPremiumContact 2 w OPONEO

Opony ContiPremiumContact 2 zastąpiły model ContiPremiumContact i mimo że na pierwszy rzut oka rzeźby wydają się podobne, to nowszy model wyposażony został w nową technologię, która znacząco poprawiła osiągi opony. Innowacyjne rowki 3-D pozwoliły na uzyskanie krótszej drogi hamowania na mokrej jak i na suchej nawierzchni. Liczne rowki o trójwymiarowym kształcie skuteczniej odprowadzają nadmiar wody zarówno podczas hamowania, jak i w trakcie jazdy, co odsuwa granicę aquaplaningu. Podczas jazdy na suchej drodze, odpowiedni kształt rowków zapewnia lepszą kierowalność samochodu i większą stabilność opony. Układ i kształt tych rowków został tak dobrany, aby ograniczyć poziom szumów toczenia. Poza rowkami 3-D środkiem walki z aquaplaningiem jest zoptymalizowany pod kątem kształtu i pola powierzchni kontur opony. Inżynierowie Continentala opracowali również innowacyjny skład mieszanki, zapewniający długie przebiegi oraz dobrą przyczepność.

Sprawdź opinie użytkowników OPONEO o Continental ContiPremiumContact 2

Model przeznaczony jest do samochodów klasy wyższej i średniej. Dostępna jest w wielu rozmiarach o profilach od 70 do 40, średnicach osadzenia od 14 do 18 cali, w szerokościach od 155 do 245.

Continental ContiSportContact 3

W tegorocznym teście ADAC testowano też drugą oponę z palety Continentala - Continental ContiSportContact 3.

Continental ContiSportContact 3

Continental ContiSportContact 3

Sprawdź ofertę Continental ContiSportContact 3 w OPONEO

Przeznaczona ona jest do aut mocniejszych o sportowym charakterze. Nadrzędną ideą przy projektowaniu tego modelu było uzyskanie optymalnej asymetrii: cały bieżnik jest asymetryczny - zarówno układ nacięć i rowków na oponie, ale też poszczególne rowki. Oznacza to, że kształt lewej i prawej strony rowka jest inny. Takie rozwiązanie gwarantuje bardzo wysoki poziom stabilności i precyzję prowadzenia. A te dwa parametry są bardzo ważne podczas jazdy z dużymi prędkościami zwłaszcza przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, kiedy to bieżnik opony poddawany jest oddziaływaniom poprzecznych sił. Zakrzywione brzegi stabilizują żebra bieżnika, zmniejszają ich deformację pod wpływem działających sił. Taki kształt żeber sprawia, że sztywność wzdłużna (potrzebna w czasie hamowania i przyśpieszania) zostaje zachowana. Oczywiście konstruktorzy z Hanoweru nie zapomnieli o właściwościach opony na mokrej jezdni i brali je pod uwagę projektując kształt kanałów bieżnika.

Sprawdź opinie użytkowników OPONEO o Continental ContiSportContact 3

Opona przeznaczona jest do samochodów klasy wyższej i sportowych. Dostępna jest w wielu rozmiarach o średnicach osadzenia od 16 do 22 cali, o profilach od 55 do 25 i w szerokościach od 195 do 325.

Dunlop SP Sport MAXX TT

Dunlop SP Sport MAXX TT to propozycja producenta skierowana do kierowców aut sportowych i samochodów wyższej klasy.

Dunlop SP Sport Maxx TT

Dunlop SP Sport Maxx TT

Sprawdź ofertę Dunlop SP Sport Maxx TT w OPONEO

Najważniejsze rozwiązania technologiczne wpływające na wysokie osiągi tej opony to: zastosowanie Kevlaru , mieszankę bieżnika zawierającą w swoim składzie nanocząsteczki oraz technologię Dunlop Touch Technology. Kevlar, znany ze swej dużej wytrzymałości, został zastosowany w tej oponie w strefie stopki co zapewnia przyleganie tej części opony do felgi oraz większą sztywność konstrukcji. Przyczepność na mokrej i suchej drodze oraz odpowiednie przebiegi gwarantuje odpowiednio skomponowana mieszanka gumy zawierająca w swoim składzie odpowiednio wyselekcjonowane polimery, ale też nanocząsteczki oraz żywicę. Duży nacisk położono przy projektowaniu tej opony na właściwości jej bieżnika. Ślad opony jest większy i bardziej kwadratowy, co zapewnia lepszą precyzję kierowania i większą stabilność. Kolejnym elementem, który zapewnia te parametry jest technologia MRT (Multi Radius Tread), która polega na takim opracowaniu rzeźby bieżnika, które zapewnia zrównoważony rozkład ciśnienia podczas jazdy.

Sprawdź opinie użytkowników OPONEO o Dunlop Sp Sport Maxx TT

Dunlop SP Sport Maxx TT występuje w szerokości od 195 do 255 i rozmiarach od 16 do 19 cali.

Dunlop SP Sport Fastresponse

Dunlop SP Sport Fastresponse posiada technologię Dunlop Touch Technology, którą zastosowano w Sp Sportt Maxx-ach TT.

Dunlop SP Sport Fastresponse

Dunlop SP Sport Fastresponse

Sprawdź ofertę Dunlop SP Sport Fastresponse w OPONEO

Dunlop SP Sport Fastresponse posiada technologię Dunlop Touch Technology, którą zastosowano w Sp Sportt Maxx-ach TT.
Mimo, że zastosowane w nich rozwiązanie jest w szczegółach inne niż w Dunlop SP Sport MAXX TT, to cel któremu służą jest dokładnie ten sam - zwiększenie wyczucia samochodu w zróżnicowanych warunkach, przyczepności na mokrej i suchej jezdni oraz zwiększenie ochrony przed zjawiskiem aquaplaningu.
Asymetryczna budowa bieżnika tej opony składa się z trzech stref, z których każda ma inny cel i charakter. Podobnie jak w Dunlop SP Sport MAXX TT konstruktorzy zadbali o to, aby odcisk opony był większy i bardziej kwadratowy, co wpływa pozytywnie na zwiększenie stabilności i precyzję jazdy. Zastosowano również technologię MRT. Chociaż mieszanka bieżnika użyta w tej oponie jest innego typu niż w ta z SP Sport MAXX TT, to warto o niej wspomnieć. Zastosowana guma poprawia właściwości na mokrej drodze oraz cechuje się większą odpornością na zużycie. Udało się to uzyskać za sprawą silniejszemu, ozrównoważonemu i bardziej jednorodnemu połączeniu polimerów i krzemionki.

Sprawdź opinie użytkowników OPONEO o Dunlop SP Sport Fastresponse

Model wytwarzany jest w średnicach osadzenia od 14" do 17", indeksach prędkości T, H, V,  o szerokości od 185 do 225 i wysokości profilu od 45 do 65.

Michelin Pilot Sport 3

To nowość proponowana przez koncern Michelin na sezon letni 2010. Zastąpiła ona przeznaczoną do mocnych aut o sportowym charakterze Pilot Sport 2.

Michelin Pilot Sport 3

Michelin Pilot Sport 3

Producent deklaruje że wszystkie osiągi Michelin Pilot Sport 3 zostały poprawione względem wcześniejszych modeli, w tym długość hamowania na mokrej drodze o 3 metry, a przebiegi o 10% oraz zmniejszone zostały opory toczenia.
Jakie innowacje pozwoliły francuskiemu producentowi to osiągnąć? Jako kluczowe można wymienić trzy elementy:

  • Green Power Compound – czyli mieszanka gumowa, która dzięki odpowiednio opracowanej formule elastomerów jednocześnie wydłuża żywotność i poprawia przyczepność. Jako wypełniacza w tej gumie zastosowano krzemionkę, która wpływa na obniżenie spalania.
  • Technologia Anti-Surf – sposób na walkę z aquaplaningiem polegający na zaokrągleniu barków modelu, dzięki czemu są one ponad powierzchnią drogi, co umożliwia skuteczniejsze odprowadzanie wody na boki rowkami poprzecznymi
  • Technologia Programowanych Odkształceń (Programmed Distortion)- czyli kształt rzeźby bieżnika, który zapewnia przyczepność, precyzję kierowania, równomierne zużycie oraz razem z mieszanką bieżnika Green Power Compound pozwala utrzymać zrównoważoną temperaturę. Model szybko się nagrzewa, dzięki czemu już bardzo krótkim czasie od ruszenia osiąga właściwą przyczepność. Jednocześnie w czasie jazdy po osiągnięciu zrównoważoną temperatury pracy odpowiednie właściwości gumy i bieżnika zapobiegają zbyt dużej kumulacji ciepła, która mogłaby pogarszać właściwości jezdne jak i zwiększać opory toczenia

 

Sprawdź ofertę Michelin Pilot Sport 3 w OPONEO

Skuteczność tych rozwiązań potwierdziły tegoroczne testy ADAC (dla rozmiaru 225/45 R17), w których opona została oceniona jako model szczególnie polecany. Opony MICHELIN Pilot Sport 3 będą sukcesywnie wprowadzane do sprzedaży przez cały 2010 rok. Do końca roku na rynkach ma być dostępnych 25 rozmiarów. Michelin Pilot Sport 3 uzyskała homologacje na oryginalne wyposażenie do Citroën C4, Audi A3, Mercedes S65 AMG, Ford CMax, Mercedes SL i Mercedes E-Class.

Nokian H

W gronie opon wyróżnionych w tym roku przez ADAC znalazła się też opona 185/65 R15 Nokian H.

Nokian H

Nokian H

Sprawdź ofertę Nokian H w OPONEO

Nokian V i Nokian H cechują się taką samą rzeźbę bieżnika różnią się natomiast składem mieszanki i strukturą opony. Obydwie wersje są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem kategorii prędkości.
Zastosowano w Nokian H mieszankę Cool Silica, która za sprawą dodatku krzemionki pozytywnie wpływa na zredukowanie oporów toczenia, a więc mniejsze zużycie paliwa i emisję CO2, co doskonale wpisuje się w filozofię firmy Nokian, która jest przyjazna środowisku. Dodatkowo skład mieszanki pozwala jej na zachowanie parametrów zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach mających miejsce latem.

Rzeźba opony Nokian H ma asymetryczny przekrój. Charakterystyczne są cztery kanały obwodowe skutecznie ewakuujące wodę z powierzchni kontaktu styku bieżnika z jezdnią. Ścianki kanałów i ich dno są polerowane, aby odbywało się to jeszcze skuteczniej. Usztywniono także środkową część opony, co wpływa na pozytywne zachowanie na zakręcie, a także poczas hamowania na suchej jezdni. W bieżniku zostało również zastosowane rozwiązanie określane mianem Splashstopper. Zmniejsza ono rozpryskiwanie się wody na boki i za koło co poprawia szeroko pojmowane bezpieczeństwo na drodze.

Sprawdź opinie użytkowników OPONEO o Nokian H

Opona produkowana jest w średnicy osadzenia od 14" do 16", indeksach prędkości H, szerokości od 175 do 215 i o wysokości profilu od 55 do 65.

Pirelli Cinturato P7

Gama opon Cinturato podzielona jest na trzy rodziny Cinturato P4, Cinturato P6 i Cinturato P7 - w zależności od rozmiaru i i klasy samochodu, do którego dedykowany jest dany rozmiar.
Cinturato P7 to nowa, letnia opona Pirelli, łącząca w sobie ekologię i wysokie osiągi. Jest to więc odpowiedź włoskiego producenta na panujące obecnie trendy.

Pirelli Cinturato P7

Pirelli Cinturato P7

Sprawdź ofertę Pirelli Cinturato P7 w OPONEO

Mieszanki z których składa się opona pozbawione są szkodliwych olejów aromatycznych. Poprzez odpowiedni skład mieszanki i budowę opony, ograniczono emisję CO2. Wszystko to przy jednoczesnej poprawie hamowania na mokrej i suchej nawierzchni oraz innych parametrów względem opony poprzedniej generacji. Asymetryczny bieżnik jest wyposażony w cztery kanały biegnące obwodowo, które są odpowiedzialne za odprowadzanie wody na mokrej nawierzchni. Klocki umieszczone w każdym żebrze mają różniące się między sobą kształty i zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić wysoki komfort mechaniczny, równomierne zużycie i komfort akustyczny (niski poziom hałasu) oraz wyskoki poziom bezpieczeństwa i osiągów przez cały czas użytkowania opon. Mocną strona tej opony jest również specjalnie opracowana zawansowana mieszanka stworzona z odpowiednio dobranych polimerów.

 

Opona dostępna jest w średnicach felgi od 16 cali do 18 cali, szerokościach od 205 do 245 oraz profilach od 60 do 40. Otrzymała homologację na oryginalne wyposażenie m. in. od takich producentów jak Audi, Alfa Romeo, Mercedes, BMW, Volvo.

Pirelli Cinturato P6

Modelem z linii Cinturato przeznaczonym do samochodów średniej klasy jest Cinturato P6. Cele które przyświecały twórcą tej opony były takie same jak w przypadku Cinturato P7.

Pirelli Cinturato P6

Pirelli Cinturato P6

Sprawdź ofertę Pirelli Cinturato P6 w OPONEO

Opona ma być przyjazna dla środowisku bez kompromisu jeśli chodzi o bezpieczeństwo i osiągi. Jednak droga do osiągnięcia tego celu została wybrana trochę inna. Rzeźbę asymetryczną zastąpiono symetryczną, charakteryzującą się czterema obwodowymi kanałami, odpowiedzialnymi za odprowadzanie wody sprzed czoła opony. Środkowy pas bieżnika jest bardzo sztywny i stabilny co pozwala mu na optymalne utrzymywanie kontaktu z drogą i gwarantuje doskonałą stabilność nawet przy dużych prędkościach. Za trakcję i hamowanie w każdych warunkach odpowiada też kształt i zoptymalizowane profilowanie bloków bieżnika wraz z charakterystycznymi nacięciami.

Sprawdź opinie użytkowników OPONEO o Pirelli Cinturato P6

Opona produkowana jest w średnicy osadzenia od 14" do 16", o indeksach prędkości T, H, V, szerokości od 145 do 205 i wysokości profilu od 50 do 65. Model jest w pierwszym wyposażeniu aut takich producentów, jak Volkswagen i Seat.

Uniroyal Rain Expert

Uniroyal jest marką znaną z opon bardzo dobrze radzących sobie na mokrej jezdni, określanych mianem deszczowych. Model Rain Expert jak większość opon z palety tego producenta ma kierunkowy wzór bieżnika.

Uniroyal RainExpert

Uniroyal RainExpert

Sprawdź ofertę Uniroyal RainExpert w OPONEO

Poszczególne klocki układają się więc w literę V tworząc jednocześnie cztery lub trzy kanały obwodowe w zależności od szerokości czoła opony. Jest to doskonałe połączenie - klocki układające się w literę V rozbijają napotkaną wodę, która następnie jest ewakuowana przez rowki obwodowe. Rowki te mają podwójnie wklęsły, specjalny kształt, który zapobiega powstawaniu wirów, które zakłócają szybkie odprowadzanie wody spod czoła opony.

Oryginalnym rozwiązaniem, które nie występowało do tej pory w oponach letnich jest dodatkowy wskaźnik zużycia, który jest wyższy od standardowego TWI. Ma on wysokość 3mm, w myśl założenia że poniżej tej wysokości bieżnika drastycznie wzrasta ryzyko aquaplaningu i wydłuża się droga hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiędzy klockami bieżnika w kilku miejscach na obwodzie opony umiejscowione są małe kostki gum, wskazujące fakt, że pomimo iż opona zgodnie z prawem może być jeszcze używana, warto ją już wymienić. Rozlokowanie tych wskaźników wskazuje symbol kropli wody umieszczony na barku opony.

Opinie użytkowników OPONEO o Uniroyal RainExpert

Opony Uniroyal RainExpert dostępne są od 13 do 16 cali średnicy, w78 rozmiarach i w szerokościach od 135 do 235 mm.

Kopiowanie treści surowo wzbronione. Zobacz konsekwencje prawne
Komentarze (1)
Karol 2010-03-20
Fajne te Bridgestony, zobaczymy jak podejdą :) Odpowiedz
Napisz komentarz
Dodaj komentarz